၂၀၁၀ ေလာက္တုန္းက ဒီပုိစ့္ေလးကုိ ဖတ္ရင္း ကြ်န္ေတာ္ၾကဳိက္လုိ႕ MMShare ကေနျပီးေတာ့ ကူးထားတာပါ .... ကူးသာကူး ထားလုိက္မိတာ .... ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူေရးထားတယ္ဆုိတာကုိ ကြ်န္ေတာ္ မမွတ္မိလုိက္မိပါဘူး ... အကယ္၍မ်ား ပုိစ့္ေရးခဲ့သူ ေတြ႕ခဲ့ရင္ေတာ့ ဒီေနရာကေနပဲ ေတာင္းပန္ရင္းနဲ႕ Credit ေပးပါတယ္ခင္ဗ်ာ .... ပုိစ့္မွာ ပါတဲ့ အေၾကာင္းကေတာ့ ကြန္ပ်ဴတာ နဲ႕ ပါတ္သတ္ျပီး ျဖစ္လာတဲ့ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္း ကုိ ဦးစားေပး ေရးထားေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႕ တကယ့္ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာလည္း ျပႆနာေတြ ၾကဳံလာတဲ့ အခါ မွာ ေျဖရွင္းတဲ့အခါ သုံးမယ္ဆုိရင္လည္း အသုံး ၀င္ႏုိင္မယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္ .... ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္ .....
ျပႆနာတစ္ခုကို ေျပလည္ေစရန္ ေျဖရွင္းရျခင္းသည္ နည္းပညာႏွင့္ အေတြ႕အၾကံဳတို႔ကို တစ္၀က္စီ ေပါင္းစပ္အသံုးျပဳ ေျဖရွင္းရေသာ လုပ္ငန္းစဥ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။ အေတြ႕အၾကံဳရွိသူျဖစ္ေစ ယခုမွ စတင္၍ လုပ္ငန္းခြင္၀င္သူျဖစ္ေစ ျပႆနာတစ္ခုကို စနစ္တက် ခ်ဥ္းကပ္ ေျဖရွင္းတတ္ရန္ အထူး အေရးၾကီးပါသည္။
ကြန္ပ်ဳဴတာတစ္လံုး၊ ကြန္ရက္တစ္ခု သို႔မဟုတ္ ၀က္ဘ္ဆိုက္တစ္ခုအတြက္ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို ရွင္းရသည့္အခ်ိန္တိုင္း အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ အေျခခံနည္းလမ္း ႏွစ္ခုရွိသည္။ အေကာင္းျမင္အေျချပဳ ေျဖရွင္းနည္း (Optimistic way ) ႏွင့္ အဆိုးျမင္အေျချပဳ ေျဖရွင္းနည္း (Pessimistic way) တို႔ ျဖစ္သည္။ သူ႕နည္းႏွင့္သူ ေကာင္းေသာအခ်က္မ်ား ရွိသည္။
What is the Better Way?
အကယ္၍ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို စနစ္တက်ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းတစ္ခု ျပည့္စံုေကာင္းမြန္စြာ ရွိေနသည္ဆိုလွ်င္ ၄င္းနည္းလမ္းကို သိထားသူတိုင္း - အသံုးခ်မည္သာ ျဖစ္သည္။ တခါတရံတြင္ အဆိုးျမင္အေျချပဳ ေျဖရွင္းနည္း (မည္သည့္ေနရာတြင္ မွားယြင္းေနသည္ကို ဦးစြာရွာေဖြအေျဖရွာနည္း) က အေျဖတစ္ရပ္ကို လွ်င္ျမန္စြာ ထုတ္ေပးႏိုင္တတ္သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ဤနည္းစနစ္က ပိုေကာင္းသည္ ထင္ရသည္။
Optimistic and Pessimistic Approach သို႔ေသာ္ မည္သည့္ေနရာတြင္ မွားေနသည္ကို ခ်က္ခ်င္းရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ရန္မွာ - ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနျဖင့္ ထိုအမွားမ်ဳိးကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားသူတစ္ဦး၏ အေတြ႕အၾကံဳကို ေလ့လာရာမွ ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္နည္းနည္းျဖင့္ ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရဖူးသည့္ ကနဦး အေတြ႕အၾကံဳတစ္ခု ရွိထားခဲ့ဖူးမွသာ မွားေနသည့္အခ်က္ကို လ်င္ျမန္စြာ ရွာေဖြေတြ႕ရွိႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ တစ္ကယ္တမ္း ယခုမွ လုပ္ငန္းခြင္သို႔ စတင္၀င္ေရာက္ကာစ လူငယ္၊ လူသစ္တစ္ဦးအေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို႕ေသာ အေတြ႕အၾကံဳကို အေျခခံသည့္ ျပႆနာေျဖရွင္းနည္းကို အသံုးျပဳရန္မွာ စိတ္ကူးထဲပင္ မစဥ္းစားႏိုင္သည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ အဆိုးျမင္အေျချပဳ ေျဖရွင္းနည္း (Pessimistic way) မွာ ဟာ့ဒ္၀ဲဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရာတြင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္ေသာ ခ်ဥ္းကပ္နည္းျဖစ္သည္။
Provlem Solving Examples
ဥပမာ - Power Supply မွ ေညွာ္နံ႕ရျခင္း မ်ဳိး။
အေတြ႕အၾကံံဳရွိထားသူ တစ္ဦးအတြက္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ အေျဖျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြန္ပ်ဴတာေဆာ့ဖ္၀ဲဆိုင္ရာ ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းရသည့္အခါတြင္ အထက္ပါ ဥပမာကဲ့သို႕ လြယ္ကူစြာေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေပ။
အေကာင္းျမင္အေျချပဳေျဖရွင္းနည္းကို ဟာ့ဒ္၀ဲ၊ ေဆာ့ဖ္၀ဲ ျပႆနာ ႏွစ္မ်ဳိးလံုးကို ေျဖရွင္းရာတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ လုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုအတြင္း မည္သည့္အရာက မွန္ကန္စြာ အလုပ္လုပ္ေနသည္ကို ရွာေဖြရျခင္းသည္ ပထမဦးဆံုးအခ်ိန္တြင္ အလြန္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းသည္ ထင္ရေသာ္လည္း၊ အေလ့အက်င့္ရလာသည့္အခါ အလြန္ အေျခခံက်ေသာနည္းလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိလာမည္ ျဖစ္သည္။ အေကာင္းျမင္အေျချပဳေျဖရွင္းနည္းကို နမူနာျပႏိုင္ရန္အတြက္ အျဖစ္မ်ားသည့္ ကြန္ရက္အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုျဖင့္ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစို႕။
ကြၽန္ေတာ္တို႕ ကိုင္တြယ္ေနသည့္ ကြန္ရက္ရွိ ေမာင္နီ၏ ကြန္ပ်ဴတာသည္ ကုမၸၸဏီ၏ Intranet Server ႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ေတာက္သြားသည္။ ဤျပႆနာအတြက္ ေအာက္ပါအတိုင္း အေကာင္းျမင္အေျချပဳ ေျဖရွင္းနည္းျဖင့္ အေျဖရွာၾကည့္ႏိုင္သည္။
1. ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ကြန္ပ်ဴတာမွတဆင့္ ကုမၸၸဏီ၏ Intranet Server သို႔ Host Name ကို အသံုးျပဳျပီး Ping လုပ္ၾကည့္မည္။ Server မွ Reply ျပန္လာပါက Name Resolution ရေနသည့္ အတြက္ DNS အလုပ္လုပ္ေနျပီ ျဖစ္သည္။ Ping ရသည့္ အတြက္ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ဆာဗာၾကားရွိ Network ဆက္သြယ္မႈမွာ ေကာင္းမြန္ေနျပီ ျဖစ္သည္။
2. အဆင့္ ၁ အရ ဆာဗာဆီသို႔ ကြန္ရက္ဆက္သြယ္မႈ ေကာင္းမြန္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည့္အတြက္၊ ေမာင္နီ၏ ကြန္ပ်ဴတာတြင္ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ကြန္ရက္ ျပႆနာကို သြားေရာက္စစ္ေဆးသည္။ ကြန္ရက္ၾကိဳးျပဳတ္ေနသည္ကို စစ္ေဆးေတြ႕ရွိရသည့္အတြက္ ၊ ျပန္တပ္ေပးလိုက္သည့္ေနာက္ ျပႆနာေျဖရွင္းျပီး ျဖစ္သည္။
Steps by Steps Approach to Solve the Problems
တကယ္တမ္းလက္ေတြ႕ရင္ဆိုင္ရသည့္ အေျခအေနမ်ားမွာ ယခုထက္ပိုမို ခက္ခဲႏိုင္ေသာ္လည္း ေျဖရွင္းရာတြင္ အသံုးျပဳရမည့္ နည္းလမ္းမ်ားကို စနစ္တက် သိရွိထားပါက မည္မွ်ခက္ခဲသည့္ အေျခအေနမ်ဳိးျဖစ္ေစ ေက်ာ္လႊားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
ျပႆနာေျဖရွင္းနည္းလုပ္ငန္းစဥ္တစ္ခုတြင္ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေအာက္ပါအတိုင္း အဆင့္ (၈) ဆင့္ ပါရွိသည္။
1. ျဖစ္ေနသည့္ ျပႆနာကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္္း။ (Identifying the problem)
2. ျပႆနာ၏ သမိုင္းေၾကာင္းကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း။ (Documenting the history of the problem)
3. လက္ရွိ အေျခအေနကို စိစစ္ေလ့လာျခင္း။ (Analyzing the current environment)
4. လတ္တေလာ ျပႆနာရွိေနသည့္ ျဖစ္စဥ္ကို မွတ္တမ္းတင္ျခင္း။ (Documenting processes involved in the problem)
5. မွန္ကန္ေနသည့္ အရာမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ဖယ္ထုတ္ျခင္း။ (Eliminating what's right)
6. ျပႆနာကို ျပင္ဆင္ျခင္း။ (Correcting the problem)
7. ျပင္ဆင္ခ်က္မွန္မမွန္ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးျခင္း။ (Testing the corrective action)
8. ေနာက္ထပ္ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ဖြယ္ရာမ်ားကို ျပဳလုပ္ျခင္း။ (Following up)
Credit to => mmshare.org
အားလုံး အစစအရာရာ အရင္ထက္ပုိျပီး အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစလုိ႕ ဆုေတာင္းလ်က္....
ေမာင္လုလင္
0 comments :
Post a Comment